Party Poker Recension

I och med att online poker inte längre är lika populärt som det var för ett decennium sedan, så har även Party Poker tappat lite av sin forna plats. En gång i tiden var detta världens största spelsajt för online poker. Även om de fortfarande har ett kraftfullt grepp på spelmarknaden gällande poker med sin innovativa egentillverkade pokerklient, så är det idag Pokerstars som tagit den första platsen.

En av de stora anledningarna till att så många spelare fortfarande väljer Party Poker, är bland annat att de har valt några av de bästa ambassadörerna för att marknadsföra sin produkt. Här ses bland annat Kevin Hart och Jason Koon bland många andra heta namn bland deras ambassadörer.

vinnare spelar pokerspel på Party Poker

Att Party Poker åkte på ett stort nederlag, när åtstramningar på dem amerikanska spelmarknaden gjordes för ett antal år sedan är det inget snack om. Detta satte dock eld i baken på dem, vilket har lett till ett frenetiskt arbete att ta sig tillbaka till toppen av pokersajter online. Här har de faktiskt bedömt situationen väl och gjort de rätta justeringarna för att nå sina mål.

Till skillnad mot Unibet som har satsat hårdare på rekreationsspelare, erbjuder Party Poker en sajt som är mycket populär för pokerproffsen. Detta då de erbjuder dagliga pokerturneringar med höga biljettpriser och chanser till stora vinster. Givetvis erbjuder de spel under en svensk licens, vilket också bidragit till att de fått ökad trafik och kan behålla sitt stora spelutbud inom online poker.

Party Poker – En sajt med eget pokernätverk

Precis som Unibet skapat på senare tid, har Party Poker ett eget pokernätverk. Faktiskt förvånansvärt att svenska spelbolag erbjuder så mycket variation, men även mycket roligt för alla de som söker detsamma. Något som idag finns hos många andra pokersajter, finns också hos Party Poker. Detta är populära Sit & Go turneringar där den möjliga vinstsumman slumpas fram, som också har en jackpottfunktion. Givetvis finns också det vanliga utbudet av traditionella Sit & Go, Speed Poker samt Cash Tables förutom det stora turneringsutbudet.

Om vi nu ska gå tillbaka till det stora utbudet av pokerturneringar som Party Poker erbjuder, är det några som sticker ut mera än andra. Bland många stora turneringar varje vecka finner du bland annat pokervärldens dyraste åretkommande turnering varje söndag. Detta är Super High Roller, där inträdet kostar 2600 dollar. Dock går det för skickliga spelare med tur att vinna tillbaka detta mångdubbelt. Efter detta finns även den spännande Powerfest serien som också drar många spelare. Helt enkelt finns det massor av anledningar för svenska pokerspelare att välja Party Poker som favorit när de vill spela professionell online poker.

En annan anledning till att Party Poker nått så många spelares hjärtan, är det stora och breda utbudet. Här erbjuds det massor av olika spelformer såsom No Limit Holdém, Limit Holdém, Pot Limit Holdém, PLO samt Hi/Lo och stötpoker.

Pokerbonus hos Party Poker

Något som alla nya spelare vill ha är en välkomstbonus. Sedan den svenska spelregleringen ändrades har detta dock blivit sämre. Här får det numera enbart ges en bonus till nya spelare, och sedan ser du inga flera kampanjer då spellagen inte tillåter detta. Dock är det fortfarande så att Party Poker hänger med och ger den bonus de får till sina svenska spelare. Dock har den nya spellagen även förbjudit lojalitetsprogram, vilket gör att detta inte längre är tillgängligt för svenska spelare hos Party Poker.

Åter till din pokerbonus hos Party Poker. När de själva får säga det låter det så här. Sätt in 100 kronor och få 100 kronor i Spins-biljetter. Vad är nu detta? Jo, dessa biljetter fungerar som inträde i Party Pokers Spins-turneringar. Här handlar det om ett välkänt koncept som bygger på Twister-konceptet och Pokerstars Spin & Go koncept. Du får totalt 21 biljetter att spela med som delas ut under dina 6 första dagar som spelare hos Party Poker. Din första biljett har ett värde för inträde i 5 dollars Spin-turneringen, medan de resterande tjugo gäller för inträde i 0,25 dollar turneringarna.Alla vinster från din pokerbonus hos Party Poker är omsättningsfria. Biljetterna gäller i 14 dagar efter att du tilldelats dem.

Bra spelmiljö i en modern pokerklient

Att Party Poker har jobbat hårt sedan de tappade sin förstaplacering i pokervärlden syns tydligt. Detta inte minst på deras moderna och funktionella pokerklient. Här försätts spelaren i en ljus och tilltalande spelmiljö i en modern pokerklient. Funktioner och översikt är också mycket enkelt, vilket gör att alla spelare oavsett ålder snabb kan lära sig att navigera och hitta de spel och turneringar de söker.

Party Poker och den nya pokerklienten är snabb och bugg fri samt har en rad olika filter och sorteringsmöjligheter. Givetvis finns hela din spelmiljö och pokerklienten på svenska. Den uppdateras hela tiden med nya heta funktioner som gör det roligt att spela online poker hos Party poker. Det finns många spelare spelare som helst av allt gör allt sitt pokerspelande i mobilen eller surfplattan. Då är också Party Poker ett av de bästa valen på den svenska spelmarknaden. Här erbjuds snabbt och bra pokerspel i både iOS och Android. Det har också skapats en enklare och snabbare lobby för alla som spelar i mobilen.

Support och betalningsmetoder hos Party Poker

Något som många spelare idag ser som en självklarhet, är tillgång till professionell och kunnig support dygnet runt. Här tänker Party Poker på precis samma sak. De servar alla sina spelare med en kundtjänst som är öppen dygnet runt. Här möts du av trevlig och respektfull personal. De hard stor kunskap gör allt de kan för att hjälpa till och svara på alla frågor. Det bästa med allt är att supporten är stor och att det sällan finns några väntetider. Party Poker erbjuder allt från live chat och e-post kontakt till möjligheter att uppta kontakt via telefon.

De betalningsmetoder som erbjuds hos Party Poker, är detta alltid ett urval av de bästa och mest populära. Helt anpassat urval för svenska spelare. Här har man valt att erbjuda insättningsmetoderna Visa, Mastercard, Maestro, Neteller, Skrill, Paysafcard, Promocode samt Fast Bank Transfer. Det finns inga avgifter förknippade med varken insättningar eller uttag hos Party Poker. För alla de som vill ha snabba utbetalningar finns en Fast Payment metod som stöds av Visa. Det gör att du garanteras pengarna på kontot inom 4 timmar vid uttag upp till maximala 2000 dollar.